وقتی اضطراب حمله می‌کند: مهارت‌های جدید درمان اضطراب بدون مصرف دارو

اثر: دیوید برنز

اضطراب یکی از شایع‌ترین مشکلات سلامت روان است، چه به اندازه‌ی کمرویی خفیف باشد و چه نگران‌کننده و مزمن باشد، و چه اختلال وسواس اجباری باشد و چه آسیب روانی پس از حادثه. همه‌ی ما در طول زندگی خود به‌نوعی گرفتار اضطراب می‌شویم. اگر پس از حمله اضطراب به پزشک مراجعه کنید، احتمالاً به شما خواهد گفت که شرایط روانی پیش‌آمده ناشی از عدم تعادل شیمیایی در مغز شماست. بنابراین تجویز داروها را بهترین و تنها درمان مؤثر برای شما می‌داند. دیوید برنز نویسنده کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند به شما می‌گوید که خیر، چندان هم اینگونه نیست.

به گفته دکتر برنز، هیچ مدرک قانع‌کننده‌ای وجود ندارد که ثابت کند اضطراب ناشی از عدم تعادل شیمیایی در مغز است. علاوه بر این، هر نوع اضطرابی، از جمله نگرانی مزمن، فوبیا، اضطراب امتحان، اضطراب اجتماعی، اضطراب در صحبت در جمع عمومی، اختلال هراس، خودبیمارانگاری، اختلال استرس پس از حادثه، اختلال وسواس-اجباری، و اختلال بدشکلی بدن، قابل درمان سریع بدون داروست. او همچنین توضیح می‌دهد که اضطراب مانند افسردگی، هیچ‌گاه ناشی از واقعیت نیست، بلکه بیشتر به دلیل افکار منفی ما درباره‌ی مسائل پیش‌آمده است. وقتی احساس اضطراب یا ناامنی می‌کنیم، بی‌آنکه بدانیم، درگیر ذهنیتی غول‌پیکر می‌شویم. آیا هیچ‌یک از افکار مشوش زیر برایتان آشنا نیست؟

«من می‌دانم که این هواپیما در حال سقوط است.»

«اگر روزی ذهنم را هنگامی که دارد این‌طوری کار می‌کند، پیش چشم همه به نمایش بگذارم، همه می‌بینند که چقدر عصبی هستم. من فکر می‌کنم یک احمق به تمام معنا هستم.»

«چرا من این‌قدر خجالتی و متزلزل هستم؟ دیگران درباره خودشان این‌طوری فکر نمی‌کنند. فقط من یک بازنده هستم.»

«احساس می‌کنم که دارم خرد می‌شوم و اعصابم متشنج است.»

در کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند دکتر برنز به خوانندگان اثبات می‌کند که چگونه می‌توانند بر ترس‌های خود غلبه کنند بی‌آنکه نیازی به خوردن قرص یا گشودن درهای گذشته داشته باشند.

او با معرفی چهل تکنیک قدرتمند ضد اضطراب، به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه روش‌هایی را انتخاب کنند که برای آن‌ها بهترین نتیجه را دارد. او این تکنیک‌ها را با داستان‌هایی از افراد واقعی به زندگی مخاطبان می‌آورد؛ افرادی که با کمک همین روش‌ها، بر هر نوع اضطرابی غلبه می‌کنند. سپس تأکید می‌کند که هدف فقط احساس قدری بهتر شدن نیست، بلکه غرض بهبودی کامل و ماندگار است.

اگر نگران بیماری و بیمار شدن هستید، اگر شب‌های بی‌خوابی را با وسواس فکری درباره کار، خانواده، روابط سالم یا سلامتی خود صبح می‌کنید و می‌‌خواهید خلاقیت، بهره‌وری و اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشید، مطالعه‌ی وقتی اضطراب حمله می‌کند به شما کمک خواهد کرد.

https://feelinggood.com/

برگردان مهسا درویش

وقتی اضطراب حمله می‌کند را مهدی قراچه‌داغی ترجمه کرده و انتشارات ذهن‌آویز به چاپ رسانده است.

  • فریبا یاراحمدی
  • شهریور ۱۶, ۱۳۹۹
  • 393 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه